Őszi tisztítókúra: hozd magad harmóniába a természettel


A legjobb, ha olyan növényeket és gyümölcsöket választunk, melyek az évnek ebben az id�‘szakában teremnek. Ezzel harmóniába állíthatjuk bels�‘nket a küls�‘ természettel.

Fontos, hogy a tisztító kúra ne valami kényszer legyen, amit�‘l úgy érezzük, napokon keresztül szenvednünk kell a kellemetlen ízekt�‘l vagy az éhségt�‘l. Kevésbé radikális módszerek közül is választhatunk, például át lehet térni néhány napra a húsmentes étkezésre, vagy tarthatunk gyümölcs és zöldség napot.

Idénygyümölcsökre vágynak a bels�‘ szervek is

Az �‘sz a termékenység tekintetében az év egyik legaktívabb szakasza. A tavasszal színes virágokkal kedvesked�‘ gyümölcsfák most vitamindús gyümölcsöket teremnek. Ezek közül az egyik legfontosabb az alma. Rengeteg forma, szín és íz közül választhatunk, ha almára vágyunk. Amellett, hogy desszertként, tízóraiként is fogyasztható, magas a víztartalma, így a sokat emlegetett kötelez�‘ folyadékpótlást is támogatja. Kiváló immuner�‘sít�‘, ezen felül nagyszerű daganatmegel�‘z�‘ hatással is rendelkezik azáltal, hogy megköti a bélben a rákkelt�‘ anyagokat, így csökkenti többek között a vastagbéldaganatok kialakulásának lehet�‘ségét is. Mindezen túlmen�‘en gyulladáscsökkent�‘ és májvéd�‘ hatása is ismert.

Az �‘sz egyik slágergyümölcs a körte. Ha nem a szupermarketekben kapható félérett, k�‘kemény, zöld körtét vásároljuk, hanem a puha, napsárga, érett gyümölcsöket, akkor nem lehet megunni. A körte rendszeres fogyasztása csökkenti az elhízás, a cukorbetegség és a szívroham esélyét. A rostbevitel legegyszerűbb forrása a gyümölcsök és zöldségek fogyasztása. Egy közepes méretű körtében átlagosan 6 grammnyi rost található, amely egy 50 év alatti n�‘ napi szükségletének egynegyede.

Az �‘szi zöldségek közül is kiemelkedik a cékla, amit már �‘sid�‘k óta fogyaszt az ember. A cékla kiváló kálium-, kalcium-, vas-, szilícium- és magnéziumforrás, de tartalmaz rezet, cinket, mangánt, ként, jódot, kobaltot, krómot, nikkelt, B1-, B2-, B6- és C-vitamint, folsavat, niacint és biotint is.

A rubinvörös zöldség rendkívül er�‘s vérképz�‘ hatású, de lázra és székrekedésre is jó hatással van. Az egyre hűvösebb hónapokban kihagyhatatlan zöldség a süt�‘tök. Nagyon finom sütve, krémlevesként, süteményként is (bár ez utóbbi kisebb bűnözésnek számít egy tisztítókúra során). A második világháborút követ�‘ szűkös id�‘kben néptápláléknak számított, hiszen olcsó és rendkívül laktató zöldségr�‘l van szó.

Gyógynövények nélkül nincs eredményes �‘szi tisztítókúra

Méregtelenít�‘ szerveink a vese és a máj. Gyógyteákkal tisztíthatjuk ki ezeket a fontos szerveinket. Ha erre a célra használjuk �‘ket, reggel éhgyomorra kell egy csészével meginni a választott növényb�‘l készült f�‘zetet, de többfélét is kombinálhatunk.

Egy liter vízhez egy teatojásnyi gyógynövény b�‘ven elég, s legfeljebb egy kevés mézzel édesítsük. A csalán ilyen tájt már méteresre n�‘ és elöregszik, levelét tavasszal érdemes gyűjteni, �‘sszel gyökérzetét jó felhasználni. Ha azonban nem szeretnénk viszket�‘ csípéseket szerezni, vásároljunk jó min�‘ségű, szárított csalánlevelet. Pozitív hatásait felsorolni is nehéz. �‰lénkít, rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. �‰hgyomorra, kúraszerűen alkalmazva kimossa a vesehomokot, enyhíti a prosztata megnagyobbodást.

Az aranyvessz�‘ izzasztó, vizelethajtó, vesetisztító. Májbántalmakra is jó a teája, tehát többszörösen is méregtelenít. Fájdalomcsillapító hatását nemrég fedezték fel. Az erdei málnalevél teája tonizálja az izmokat, ezért minden tisztító kúra fontos része. Várandós n�‘knek viszont nem javasolt, legfeljebb a szülés várható ideje el�‘tti napokban, hogy rugalmassá tegye a méhfalat.

–>Forrás<--

You may also like...

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.